Sagens dag

Vi lærer med hele kroppen gennem kreativitet og verden omkring os

Indskolingen og mellemtrinnet har Sagens Dag 1 dag om ugen. Her er der intet almindeligt skema, men derimod en sag på dagsprogrammet, hvor man gennem et emne eller projektarbejde har en sag i fokus. På Sagens Dag læres der med hele kroppen gennem kreative processer og aktiviteter samt ture ud af huset. Der bliver arbejdet med tværfaglige emner med mulighed for at være undersøgende og eksperimenterende med en praktisk, innovativ og kreativ tilgang. Det kaldes Sagens Dag, så det mere bliver en sag/opgave, man arbejder med at klare eller løse fremfor et emne, man skal lære noget om.

Strukturen:
- gør det nemmere at arbejde praksisfagligt
- giver mulighed for større fordybelse
- gør det nemmere at komme på ture ud af huset (Åben Skole)
- gør skoledagen/-ugen mere varieret

På mellemtrinnet og i udskolingen samarbejdes der bl.a. med Herningsholms Erhvervsskole om forskellige projekter og forløb.

Billede

Skema