Grundlæggende oplysninger

Dorte Østergaard Lorentzen

Skolebestyrelsesformand:
Troels Tyldstrup

Antal elever pr. 1. august 2023:
559 elever

Antal medarbejdere pr. 1. august 2023:
70 medarbejdere i skole og SFO

Om selve skolen:
Brændgårdskolen har fokus på høj faglighed i alle fag. Skolen har alsidighed, dannelse og trivsel som grundkerne. Eleverne har en høj uddannelsesprocent på ungdomsuddannelserne, og medarbejderne har stor erfaring med at udøve en sprogbaseret undervisning. Brændgårdskolen er en international og dynamisk skole, der ligger i toppen, når der laves undersøgelser af progression i undervisningen. Brændgårdskolen har en international linje i overbygningen og skaber gode verdensborgere, der får udsyn til det globale samfund. Brændgårdskolen lægger vægt på praksisfaglighed og innovation, som bl.a. kommer til udtryk via Sagens Dag, MakerSpace og Lego Education.

I Talentklasserne undervises elever, der har særlige egenskaber indenfor 12 idrætsgrene eller sang/musik med mulighed for morgentræning tre gange om ugen.