Brændgårdskolen

Verdensborgere

Brændgårdskolen har endnu engang fået nye skulpturer langs Brorsonsvej.

Skulpturerne er blevet til via elever på valghold og kunstner Duoen Jens og Morten. Statens Kunstfond har været medfinansierende i projektet.

Der er symbolik i skulpturerne, da bøger og legoklodser er integreret i designet, som er læringsmæssige omdrejningspunkter på Brændgårdskolen. Skulpturerne afbilleder elever, der er skaleret op i tredimensionel størrelse. Farverne er nøje udvalgt som jordfarver fra hele verden. Vi vil med disse figurer gerne vise, at der bag murerne er elever, som er kreative, og som bliver uddannet og dannet med respekt for hinanden.

Virksomheden Odico har arbejdet med støbeformene til skulpturerne, som er lavet med en ny, bæredygtig og banebrydende teknik, hvor formene laves i recirkuleret (genanvendt) voks. IBF har stået for at støbe figurer og sokler. Både IBF og Lund & Erichsen har sponsoreret tilblivelsen - tusind tak for det!

Virksomheden All Remove har stået for farver og coating af skulpturerne.

Alle er velkomne til at komme forbi og se nærmere på skulpturerne.

Skulptur